Pedagogika II stopnia
Kandydat

Pedagogika II stopnia

Kolegium Społeczno-Ekonomiczne

Opis kierunku Moduły Programy Możliwości zatrudnienia Wykładowcy Atuty Opłaty Załączniki Aplikacja

Masz pytania?

Biuro Obsługi Studenta

telefon

+48 46 834 40 02

telefon

+48 46 834 40 09

Ikona poziom kształcenia

Poziom kształcenia:

Studia II stopnia

Ikona tryb studiów

Tryb studiów:

Stacjonarne, Niestacjonarne

Ikona czas trwania

Czas trwania:

2 lata (4 semestry)

Ikona dziedzina

Dziedzina:

nauki społeczne

Ikona dyscyplina naukowa

Dyscyplina naukowa:

pedagogika

Ikona tytuł zawodowy

Tytuł zawodowy:

Magister

Opis kierunku

Pedagogika to studia o profilu praktycznym dla tych, którzy chcą pogłębić wiedzę oraz umiejętności w zakresie analizy i interpretacji współczesnych zjawisk i procesów wychowawczych, edukacyjnych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych oraz socjoterapeutycznych.

Kierunek ten stanowi profesjonalne przygotowanie do aktywności zawodowej w zakresie diagnozowania problemów wychowawczych, prowadzenia działań terapeutycznych i profilaktycznych, analizy przyczyn niepowodzeń szkolnych czy podejmowania wszechstronnych działań korekcyjnych i kompensacyjnych wobec dzieci i młodzieży.

Kształcenie na kierunku pedagogika drugiego stopnia odbywa się w dwóch ścieżkach (do wyboru):

  • jako kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela, czyli nauczycielskie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) - studia są przeznaczone dla absolwentów studiów I stopnia na kierunku pedagogika. Po zakończeniu pełnego cyklu kształcenia na kierunku pedagogika (studia pierwszego i drugiego stopnia) absolwenci otrzymują kwalifikacje nauczycielskie do pracy w przedszkolach, szkołach oraz w placówkach systemu oświaty
  • jako kształcenie nienauczycielskie przygotowujące do pracy o charakterze pedagogicznym w placówkach spoza systemu oświaty – o przyjęcie na kierunek pedagogika studia II stopnia (studia nienauczycielskie) mogą ubiegać się kandydaci posiadający dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

 

Na tym kierunku:

  • poznasz współczesne teorie dotyczące wychowania, opieki, uczenia się i nauczania, resocjalizacji, terapii pedagogicznej i profilaktyki
  • zdobędziesz zaawansowaną wiedzę teoretyczną na temat metodyki wykonywania zadań, procedur, norm i dobrych praktyk, stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej
  • zapoznasz się z trendami rozwojowymi i dowiesz się jakie dylematy współczesnej cywilizacji wpływają na rozwój jednostek, grup i społeczeństw
  • nauczysz się dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia w działalności naukowej oraz zawodowej, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
  • dowiesz się jak prognozować i modelować złożone procesy społeczne oraz ich praktyczne skutki z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi
  • poznasz specyfikę głównych środowisk wychowawczych oraz zasady ich funkcjonowania
  • wykorzystasz zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce edukacyjnej poprzez udział w rozbudowanym module praktyk
Moduły do wyboru

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nauczycielskiego.

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne w procesie stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opiekuńczych oraz do prowadzenia działań terapeutycznych, profilaktycznych, pomocowych i mediacyjnych w stosunku do jednostek, rodzin i środowisk wychowawczych, które nie są w stanie samodzielnie spełniać podstawowych funkcji społecznych. Program nauczania również uwzględnia analizę sytuacji wychowawczej i rozwojowej, interpretację zjawisk i procesów społecznych, rodzinnych, specyfikę funkcjonowania podopiecznych i wychowanków oraz planowanie i wdrażanie projektów profilaktycznych.

Po zakończeniu cyklu kształcenia absolwent jest przygotowany do organizowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty (jako pedagog szkolny, wychowawca na świetlicy szkolnej) oraz do pracy w  placówkach opiekuńczo-wychowawczych, świetlicach środowiskowych, internatach, bursach, ośrodkach szkolno-wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, domach pomocy społecznej oraz w innych instytucjach, fundacjach i organizacjach pozarządowych zajmujących się działalnością opiekuńczo-wychowawczą, profilaktyczną i kompensacyjną.

Pedagogika szkolna z edukacją medialną

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nauczycielskiego.

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczyciela pedagoga szkolnego specjalizującego się w problematyce wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym: osoby gotowej do prowadzenia działań pedagogicznych i edukacyjnych w przestrzeni wirtualnej i medialnej bądź specjalisty w zakresie edukacji zdalnej i mediów w placówkach szkolnych, jak też pozaszkolnych, opiekuńczo-wychowawczych, administracyjnych czy kulturalno-oświatowych. Studenci uzyskują również wiedzę między innymi na temat zastosowań nowych technologii w pracy pedagogicznej i edukacyjnej, problematyki mediów społecznościowych, zagadnień związanych z autoprezentacją on-line, cyberbezpieczeństwem, czy zasad umiejętnego korzystania z internetowych zasobów edukacyjnych.

Terapia pedagogiczna z socjoterapią

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nauczycielskiego.

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami rozwoju ruchowego, emocjonalnego i społecznego, organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Studenci uzyskują również wiedzę na temat zasad korekcji i kompensacji oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka/uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz poznają metodyczne podstawy oddziaływań terapeutycznych uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami.

Absolwent otrzyma kwalifikacje nauczyciela terapeuty pedagogicznego w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, nauczyciela pedagoga, nauczyciela współorganizującego proces kształcenia, będzie posiadał przygotowanie do wielowymiarowej pracy pedagogicznej  obejmującej: diagnozowanie zaburzeń u dzieci i młodzieży, projektowanie oraz prowadzeni programu pracy terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  uzyska także kwalifikacje do pracy w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w instytucjach profilaktyki społecznej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy rodzinie, organizacjach i instytucjach zajmujący się rozwiązywaniem problemów i trudności oraz planowaniem rozwiązań oraz realizacji działań naprawczych

Pedagogika resocjalizacyjna z socjoterapią i profilaktyką społeczną

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nauczycielskiego.

W obszarze tego modułu studenci uzyskują pogłębione umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi – niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. W toku nauki studenci uzyskują wiedzę na temat współczesnych koncepcji w pedagogice resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz nowych tendencji w metodyce oddziaływań resocjalizacyjnych.

Absolwent jest przygotowany do analizy złożonych problemów wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także do projektowania i realizacji zajęć z różnymi grupami społecznymi, może podjąć pracę w placówkach systemu oświaty jako nauczyciel pedagog, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, nauczyciel wychowawca w szkolnych schroniskach młodzieżowych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, penitencjarnych, socjoterapeutycznych, profilaktycznych, w zakładach karnych, w aresztach śledczych, w strukturach policji, ośrodkach interwencji kryzysowej, w ośrodkach wczesnej interwencji, w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, jako kurator społeczny oraz kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej).

Resocjalizacja z penitencjarystyką i elementami kryminologii

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nienauczycielskiego.

To moduł przedmiotów specjalnościowych kształcący absolwentów o szerokim przygotowaniu ogólnopedagogicznym z kompetencjami w zakresie oddziaływań resocjalizacyjnych i penitencjarnych, umożliwiający zdobycie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, prawa i kryminologii w obszarach zwalczania patologii społecznych i przestępczości oraz prowadzenia działań o charakterze profilaktycznym i resocjalizacyjnym. Absolwenci zostaną wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z osobami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym, manifestującymi różne objawy demoralizacji, w tym uzależnionymi od środków psychoaktywnych oraz popełniającymi wykroczenia czy przestępstwa, wymagającymi oddziaływań o charakterze resocjalizacyjnym, zarówno w środowisku otwartym, jak też w warunkach izolacji społecznej.

Po zakończeniu kształcenia absolwent otrzyma kwalifikacje niezbędne do pracy w placówkach resocjalizacyjnych, penitencjarnych, socjoterapeutycznych, profilaktycznych, w zakładach karnych, w aresztach śledczych, w strukturach policji, w straży granicznej i innych służbach zajmujących się sprawami bezpieczeństwa i porządku publicznego, w ośrodkach interwencji kryzysowej, w ośrodkach wczesnej interwencji, w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w fundacjach prowadzących działalność społeczną, profilaktyczną i kompensacyjną, w organizacjach pozarządowych, jako kurator społeczny oraz kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej).

Edukacja medialna z komunikacją społeczną

Ten moduł należy do ścieżki kształcenia nienauczycielskiego.

W obszarze tego modułu absolwenci zostaną wyposażeni w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pełnienia zadań  pedagoga, specjalisty w obszarze edukacji medialnej. Celem studiów w obszarze tego modułu jest przygotowanie absolwentów do pracy pedagoga specjalizującego się w tematyce współczesnych mediów, uwrażliwionego na ważną rolę przestrzeni wirtualnej w wychowywaniu młodego pokolenia, świadomego możliwości generowanych przez nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne i umiejącego racjonalnie posługiwać się narzędziami nowych mediów. Celem studiów jest wypracowanie umiejętności skutecznej komunikacji i poprawnych relacji społecznych oraz umiejętności profesjonalnego kształtowania wizerunku własnego, grup i organizacji z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Cykl kształcenia wyposaży absolwenta w kwalifikacje niezbędne do podjęcia pracy w   instytucjach  rozwoju edukacji, w placówkach zajmujących się promocją edukacji, kulturalno-oświatowych, doskonalenia nauczycieli, w instytucjach zajmujących się prowadzeniem doskonalenia zawodowego dla wybranych grup zawodowych, w centrach konferencyjnych, w marketingu i budowaniu wizerunku instytucji edukacyjnych, w ośrodkach twórczych i instytucjach medialnych takich  jak: centra informatyczne, prasa, radio, telewizja, wydawnictwa multimedialne, agencje reklamowe, agencje public relations, działy promocji i marketingu, producenci mediów, jako specjalista ds. kreowania wizerunku i promowania wydarzeń za pomocą mediów, animator, konsultant lub specjalista w dziedzinach pedagogiki i e-learningu; może podjąć zatrudnienie w instytucjach samorządowych, rządowych oraz w organizacjach pozarządowych i innych placówkach, które w swojej działalności korzystają z zasobów i możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne; przygotowany jest również do prowadzenia własnej medialnej aktywności edukacyjnej w mediach społecznościowych.

Programy studiów
pobierz plik Pedagogika

Pedagogika

Możliwości zatrudnienia - ikona

Możliwości zatrudnienia

Dla ścieżki kształcenia nauczycielskiego (w zależności od wybranego modułu):

  • placówki oświatowe (przedszkola i szkoły)
  • młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapii
  • placówki opiekuńczo-wychowawcze i terapeutyczne
  • instytucje profilaktyki społecznej i wymiaru sprawiedliwości
  • placówki resocjalizacyjne i penitencjarne
  • świetlice środowiskowe i socjoterapeutyczne
  • instytucje wsparcia rodziny i pomocy społecznej
  • środki masowego przekazu i instytucje medialne
  • firmy edukacyjne i szkoleniowe
  • jako kurator społeczny oraz kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej)

Dla ścieżki kształcenia nienauczycielskiego (w zależności od wybranego modułu):

  • placówki opiekuńczo-wychowawcze, resocjalizacyjne, penitencjarne, socjoterapeutyczne, profilaktyczne
  • zakłady karne, areszty śledcze, struktury policji, straży granicznej oraz inne służby zajmujące się sprawami bezpieczeństwa i porządku publicznego
  • placówki kulturalno-oświatowe
  • działy promocji, marketingu i budowania wizerunku instytucji edukacyjnych
  • ośrodki twórcze i instytucje
  • agencje reklamowe, agencje public relations
Możliwości zatrudnienia - ilustracja
Wykładowcy / eksperci
Zdjęcie wykładowcy Piotr Klimczyk

mgr Piotr Klimczyk

Asystent

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

biogram
Zdjęcie wykładowcy Agnieszka Płusajska-Otto

dr Agnieszka Płusajska-Otto

adiunkt

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz...

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz zajęcia indywidualne i grupowe z wystąpień publicznych.

W PUSP prowadzi wiele zajęć z zakresu metodyki oraz diagnozy i terapii pedagogicznej w sposób szczególny kładąc wszędzie nacisk na ważne dla danego obszaru zagadnienia logopedyczne.

biogram
Ponadprogramowe atuty
Ikona Spotkania z doradcą

Spotkania z doradcą kariery

dowiedz się więcej

Ikona sekcje sportowe

Sekcje sportowe AZS

dowiedz się więcej

Ikona koła naukowe

Koła naukowe

dowiedz się więcej

Ikona Samorząd studencki

Samorząd studencki

dowiedz się więcej

Ikona projekty ue

Projekty UE

dowiedz się więcej

Opłaty

Czy wiesz, że wszystkie kierunki na studiach stacjonarnych są bezpłatne?

Odpłatność za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025
KIERUNEK OPŁATA ZA SEMESTR OPŁATA ZA ROK
Pedagogika 3480 zł
6960 zł

Jednorazowa opłata rekrutacyjna 85 zł (przy aplikowaniu na więcej niż jeden kierunek opłatę uiszcza się tylko jeden raz).

Opłaty za studia student reguluje według Zasad uiszczania opłat za usługi edukacyjne i opłat innych oraz Umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne i inne opłaty na studiach niestacjonarnych w Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego.

Kolegium Społeczno-Ekonomiczne