mgr Katarzyna Seliga
Pełnomocnik Rektora
ds. dostępności
dr Elżbieta Woźnicka
Koordynator
ds. dostępności
Strona naszej Uczelni dostosowana jest do potrzeb osób posługujących się Polskim Językiem Migowym, W prawnym dolnym rogu widnieje ikona,dzięki której istnieje możliwość bezpośredniego skontaktowania się z Tłumaczem Języka Migowego bądź za pośrednictwem strony internetowej tłumacz.migam.org. Połączenie z tłumaczem PJM usprawni przeprowadzenie rozmowy z pracownikami w każdym dziale funkcjonującym na ANSB tj. Biuro Obsługi Studenta, Biblioteka, Biuro Karier.
Na stronie Naszej Uczelni dostępny jest również Wirtualny Asystent. W momencie kliknięcia ikony czatu otworzy się okno konwersacji z Wirtualnym Asystentem.
Wirtualny Asystent Toku Studiów to oparty na sztucznej inteligencji bot konwersacyjny, który usprawnia komunikację pomiędzy pracownikami uczelni a studentami. Dostępny przez całą dobę natychmiast udziela studentom odpowiedzi, które zawsze są dopasowane do znaczenia zadanego pytania. W ten sposób bot wspomaga pracowników dziekanatu w obszarze obsługi informacyjnej.
Obsługę kandydatów na studia w obszarze komunikacji ułatwi Wirtualny Asystent Rekrutacji będący formą zaawansowanej pomocy technologicznej dla zarówno dla pracowników uczelni zaangażowanych w proces rekrutacji, jak i osób poszukujących informacji związanych z naborem na studia.
W dowolnym momencie jest także możliwość przełączania pomiędzy obszarami tematycznymi i bazami wiedzy poszczególnych asystentów.
W budynkach ANSB przy wejściu, po lewej stronie na wprost szatni, zlokalizowane są infokioski.
To pomoc w szybkim i prostym odnalezieniu informacji dotyczącej studiów. Student z łatwością odnajdzie drogę do interesującego go pomieszczenia czy dowie się,gdzie załatwić interesującą go sprawę związaną z tokiem studiów. Dzięki infokioskom każdy będzie mógł angażować się w życie Uczelni, nie będzie musiał przeszukiwać wielu różnych stron internetowych w celu odnalezienia odpowiednich informacji jak również nie będzie musiał udawać się np. BOS w celu pozyskania odpowiednich informacji. Urządzenia posiadają ekran dotykowy, głośniki i miejsce do podłączenia słuchawek. Na urządzeniach zostało zainstalowane oprogramowanie NonVisual Desktop Access dla osób niewidomych i niedowidzących.